בונים בית חדש? בחירת צבע הקירות המתאים ביותר

כאשר אתה תוהה כיצד לבחור צבע לבית שלך, אתה עלול להיתקל בקושי בהחלטה. עם מאות גוונים לבחירה, אם תבחרו בצבע שגוי, זה יכול להרוס את האווירה בבית ולהפוך תיקונים ליקרים ועיכוב בתהליך. עם זאת הסירו דאגה מליבכם, בחירת הצבע המתאים היא בהחלט משימה שתוכל לעמוד בה.

פנו למעצב פנים

דרך אחת היא לעבוד עם מעצב פנים או מומחה צבע, אבל אתם יכולים גם לבחור בעצמכם עם קצת הדרכה. הנה כמה טיפים מהמקצוענים כיצד לבחור צבעים לצביעת הבית שלא תצטערו עליהם (ותצטרכו לצבוע). 

לכו לחנות צבעים

אתם יכולים לאסוף גוונים של צבעים מחנות הצבעים האהובה עליך. פלטת הצבעים הביתית מורכבת מכ-3-6 צבעים המשתלבים זה עם זה וניתן ליישם אותם בכל חדר בבית. אם תצבעו את ביתכם לאחר המעבר, תוכלו לבחור דקורציות ורהיטים שישתלבו עם הבית החדש שלכם ולבחור את הצבעים המתאימים ביותר בהתאם. כך תוכלו לאט לאט לקשט את הבית שלכם במהלך מספר חודשים ולבסוף לדעת איזו דוגמית צבע תתאים לכם ביותר כשאתם בוחרים את העיצוב שלכם.

לכו על גוונים נטרליים

צבע מכסה את רוב המשטחים הפנימיים והחיצוניים של הבית שלך. כך שזה כמובן משפיע על העיצוב שלך. סביר להניח שהבית שלכם יימכר עם שכבת צבע טרייה, וזה הדבר הראשון שקונים רואים. צבעים ניטרליים מקלים על קונים פוטנציאליים לדמיין שהם גרים שם, כי צבע יכול להתאים כמעט לכל דבר. אם בכל זאת אתם רוצים להוסיף עניין בקירות, זה אינו חייב להיות בדמות צבע שונה אלא בעזרת טרנדים מעולם העיצוב כמו שליכט צבעוני או אפקטים אחרים כמו בטון,ספארי או סוויד.

דרך מצוינת ליצור אשליית גודל

אם אתם מקשטים בית קטן, צבע שזורם לחדרים יכול לתת אשליה של יותר מקום. חדרים קטנים יכולים להיראות גדולים יותר כאשר הם צבועים בצבע בהיר יותר או פסטל. אם תצבעו את הריפוד והקירות באותו צבע, תיצור אשליה של יותר מקום.

אם אתה מנסה להקטין חדר גדול, נסה להשתמש בצבעים חמים או כהים יותר כדי לגרום לחלל להרגיש נוח יותר. צבעים בהירים ונייטרליים יותר טובים יותר לצילום מכיוון שהם מאירים את החדר.

עדיף לצבוע כניסות או מסדרונות בצבע פסטל או נייטרלי

שכן הקומה העליונה מורכבת לרוב מחדרי שינה, שלעיתים קרובות יש להם צבעים וניגודים שונים מאוד. אם יש לכם חדר רחצה ראשי צמוד לחדר ההורים שלכם, אינכם צריכים לצבוע את שני החדרים באותו הצבע, אלא לשקול להשתמש בגוונים שונים מאותו הצבע – אולי לצבוע חדר אחד קצת יותר בהיר מהשני. למעבר חלק בין חללים, נסה לבחור צבע אחד לחדר אחד ולגוון חללים סמוכים שני גוונים בהירים או כהים יותר באמצעות גוונים של אותו כרטיס צבע.

אם אתה מתכוון לשחק בטוח ולבחור צבע

היינו מציעים להשתמש לפחות בכמה גוונים בהירים או כהים יותר בחדר או אפילו על הקיר המוקד, ניתן להוסיף לקיר זה טקסטורה כמו שליכט צבעוני כדי להוסיף עניין. כיום תהליך זה פשוט מאוד, וניתן לקנות שליכט צבעוני מוכן מקופסא, כמו של חברת נדיר, בשונה מהטיח הצבעוני שלפעמים יש צורך לערבב. אנחנו לא מתכוונים שצריך לצבוע את כל הבית באותו הצבע, אבל במיוחד בחדרים שמשקיפים זה על זה, קחו בחשבון איך כל חדר יראה כשאתם בחדר השני. מה שלא תעשה, אל תשתמש באותו צבע בכל הבית.

בחר ערכת צבעים מהדוגמאות הגדולות ביותר בחדר

בין אם יש לך טפט מעוצב, שטיחים צבעוניים או יצירות אמנות גדולות, אתה יכול לבחור את הצבע האהוב עליך מאותם דברים. דבר זה ייצור תחושה של אחידות ותכנון בחדר וימנע עומס צבעים.

קחו השראה

אתרי סוחרים יכולים לעורר השראה עם תמונות מצוירות של החדרים שלהם, ואתרים של חברות צבע יכולים גם להראות לך איך להשתמש בצבע או בטקסטורות של שליכט צבעוני בבית שלך. יועץ צבע יכול לספק לך רעיונות לצבע לדוגמה או אפילו פלטת צבעים מעוצבת עבור הבית שלך. אם אתה רוצה ערכת צבעים חדשה ולא בטוח באיזה צבע צבע פנים לבחור, יועץ צבע יכול לכוון אותך בכיוון הנכון.

עכשיו תורכם להתנסות

בחירת צבעים היא לא עניין של שחור ולבן, ולמרות שהטיפים האלו מלווים מעצבי פנים למשך שנים, ישנן דוגמאות רבות למקרים בהם בתים יפיפיים לא עקבו אחרי החוקים הללו. תמיד תוכלו לבדוק את הנראות בהדמיות שונות ולהחליט בעצמכם. אף על פי שעומדת בפניכם משימה מורכבת, עיצוב בית זאת חוייה המאפשרת יצירתיות ותחושת חידוש, כך שאנו ממליצים לכם לנסות להינות מהתהליך עד כמה שאפשר