השתלות שיניים ועישון

מטרת מאמר זה היא לתאר את הקשר בין עישון סיגריות לפרוצדורות כירורגיות הקשורות להשתלות (למשל, ניתוחי הרמת סינוס, השתלות עצם והשתלות שיניים), לרבות שכיחות סיבוכים הקשורים להליכים אלו, וכן לטווח ארוך. שיעורי הישרדות והצלחה. השתלות שיניים בקרב מעשנים ולא מעשנים. אלו הן התוצאות של מחקרים עדכניים של המחברים לגבי השפעת עישון סיגריות על ההישרדות הכוללת, שיעורי MBL וסיבוכים, והשפעת העישון על פרוצדורות כירורגיות הקשורות לשתלים (למשל, הרמת סינוס לסתות). והליכי השתלת עצם).

עישון מאוד לא בריא ומשפיע על כל אזורי הגוף. שתלים דנטליים עלולים להינזק מצריכת טבק במידה שהיא משפיעה על הליכי השיקום והתותבות. לכן, עישון הוא גורם שיש לקחת בחשבון בעת ההחלטה האם יש להכין את המטופל עם שתלים דנטליים לשיקום.

מטופלים שאצלם לא מפסיקים לעשן לפני הניתוח לא צריכים לעבור ניתוח שתלים. כדי להכין את המטופל לניתוח שתל, יש להפסיק לעשן לפחות 6 חודשים וללא שימוש בשתלים לפחות 3-4 חודשים לפני הניתוח, ואם נעשה שימוש בשתל דנטלי יש להחדיר את השתל הדנטלי לפחות חודש אחד. לפני הניתוח.

תהליך קבלת ההחלטות אם לבצע או לא צריך לקחת בחשבון מספר גורמים. אלו הם (1) מצבו הכללי של האדם הכולל את בריאותו של האדם (2) איכות העצם הזמינה ומבנים אחרים הדרושים לשיקום התותב ללא שתלים, (3) סוג השיניים והאם הן יחיד/מחולק או מרובה, וכן (4) סוג השתל שבו יש להשתמש.

מצב החולה

כאשר חושבים על חולים, יש לקחת בחשבון שילוב של הגורמים הבאים:

  • 1. בריאות כללית: עדיף לבחור חולים שחיים חיים בריאים סִגְנוֹן.
  • 2. מצב העישון של המטופל
  • 3. רמת היגיינת הפה של המטופל
  • 4. ציפיות המטופל בכל הנוגע לשיקום תותב
  • 5. גיל המטופל

כיצד עישון יכול לפגוע בשתלים דנטליים ובשיקום התותב?

על מנת לבצע ולהשיג שיקום שתלים מוצלח, רמת היגיינת הפה של המטופל צריכה להיות מצוינת, ואיכות העצם צריכה להיות מספקת. כל התנאים הללו מבוססים על מצבו של המטופל בנוגע לבריאות גופנית והרגלים.

לחולים מעשנים יש איכות עצם נמוכה יותר, ואיכות העצם מתדרדרת בהדרגה עם צריכת סיגריות או טבק עוקבים. לכן, לחלק מהמעשנים איכות העצם נמוכה יותר בזמן הניתוח. גם אם מטופל מפסיק לעשן ויש לו איכות עצם גבוהה יותר, ייתכן שלמעשן אין איכות טובה מספיק של עצם. אם המטופלים מעשנים והשיניים שלהם חסרות, עצם המכתשית שנותרה התדרדרה עקב צריכת סיגריות או טבק, מה שגורם לדלקת ברקמת העצם. מצב זה מחמיר את המצב בגלל הסיכון הגבוה יותר לאוסטאופורוזיס.

בנוסף, על פי מחקר של שתלים מתחת למעשנים שהפסיקו לעשן 3-4 חודשים לפני הניתוח, שיעור הזיהום של שתלים דנטליים במעשנים שהפסיקו לעשן פחות מ-3 חודשים לפני הניתוח היה 5.5%, וכן השיעור לאחר 12 חודשים היה 6.5%. עם זאת, עבור אנשים שאינם מעשנים, שיעורי ההדבקה בשתלים דנטליים לאחר 12 חודשים היו 3.8% בלבד. המחקר הגיע למסקנה כי עישון יכול להשפיע לרעה על השתלות שיניים וכי עלולה להיות לו השפעה שלילית על התוצאה. מחקר שפורסם ב-2017 הראה שלשתלים הממוקמים במעשנים יש שיעורי כישלון גבוהים יותר, אך קשה לחזות את המשמעות של השפעה זו, לאור גודל המחקר הקטן ותקופת המעקב הקצרה יחסית. לכן, יש לשלוט בעישון לפני ניתוח השתלה.

חומר השתל הטוב ביותר

החומר הטוב ביותר להשתלה הוא חומר זהב בו הרקמה הביולוגית אינה במגע ישיר, אך היא מכוסה במחסום הטיטניום. על ידי יצירת מחסום זה, הסיכוי לאבד את הרקמה הרכה (חניכיים) ואת החלק העצם לחלל הפה מתבטלים.

השתלים מורכבים ממוט טיטניום דמוי בורג שנכנס לעצם הלסת. הבורג מכוסה במשטח מלוטש מאוד בקוטר של 1.4-2.4 מ"מ. לשתל זה קוטר של 3.3, 4.0, 4.5 ו-5.0 מ"מ

בנוסף לעובדה שעישון גורם לשכיחות גבוהה יותר של סיבוכים (חשיפה ספונטנית מוקדמת של השתל) לאחר התקנת השתל

71 מצאנו שלמעשנים היו יותר סיבוכים לאחר הניתוח לאחר השתלות עצם. נתונים אלו מצביעים על כך שנזק מוגבר לשתל במעשנים אינו תוצאה של ריפוי לקוי או אוסאואינטגרציה, אלא קשור לחשיפה לרקמות פרי-שתל מעשן טבק.

תוצאה

בהשוואה ללא-מעשנים, למטופלים שעישנו פחות מ-10 סיגריות ביום היה שיעור כישלון השתלים גבוה יותר (p=0.046), עם רווח סמך של 95% (1-1.64). מחקרי הישרדות שתלים ארוכי טווח הראו ששיעור הכשלים בשתלים של מעשנים הוא פי שניים מזה של לא מעשנים.
למידע נוסף בתחום של השתלות שיניים ועישון והשתלת שיניים ביום אחד יש לבדוק ב- dental-clinics.co.il

לעישון יש גם השפעה חזקה על שכיחות סיבוכי ההשתלה

זה גורם לאובדן עצם שולי גדול יותר לאחר ההשתלה, מגביר את השכיחות של פרי-אימפלנטיטיס [22,27] (כיסים ריריים עמוקים סביב שתלים דנטליים, דלקת ברירית פרי-שתל, וספיגת עצם מוגברת פרי-שתל) ומשפיע על הצלחת השתלת עצם תעריפים. השפעת העישון על ההישרדות והצלחת ההשתלה בולטת ביותר באזורים עם עצם סיבתית באיכות ירודה.

שיעורי הכשל באינטגרציה של שתל גבוהים משמעותית בקרב מעשנים

והגיינת הפה של השתל והסיכון לפרי-אימפלנטיטיס משפיעים לרעה על העישון. עישון פוגע באוסאואינטגרציה ומגביר את הסיכון שהשתלים לא ירפאו כראוי לאחר ההחדרה, מה שמגביר את הסיכויים לכישלון לאורך זמן. עשן סיגריות שורף את הרקמות בפה ואף יכול להזיק או לחסום את בלוטות הרוק, ולגרום ליובש בפה.

עישון יכול להאט את הריפוי מכיוון שהוא מוריד את רמות החמצן בדם. עישון מכווץ את כלי הדם, מה שמגביל את זרימת הדם לרקמות סביב השתל. הסיבה היא שבכל פעם שאתה שואף תוך כדי עישון, הניקוטין מגביל את זרימת הדם לחניכיים שלך.

זה משפיע על ריפוי

אוסאואינטגרציה (איחוי עם עצם הלסת) ושמירה על היגיינת הפה סביב השתל. למרות שתלים דנטליים חייבים להיות קבועים, עישון יכול להשפיע על הצלחת השתלים ולהגביר את הסיכון לכשל של השתלות שיניים. שתלים דנטליים נחשבים באופן נרחב לטיפול הטוב ביותר עבור חולים עם שיניים חסרות, אך יכולת הריפוי של הגוף שלך היא קריטית להצלחת הטיפול הזה, ועישון מגביר את הסיכון לסיבוכי ריפוי ובסופו של דבר מוביל להרס של השתל. רופאי שיניים, מנתחי פה ולסת או רופאים צריכים לעודד מעשנים שעוברים השתלות שיניים וניתוח השתלות שיניים להפסיק לעשן, תוך הדגשה שעישון יכול להחמיר את הסיבוכים ולהפחית את הסבירות להצלחה.

ניסויים קליניים של שתלים תוך אוסריים מעריכים באופן עקבי את העישון כגורם סיכון עיקרי הממוקד במטופל לאובדן שתלים

בסך הכל, ההבדל בשיעורי הכישלון בשתלים בין מעשנים ללא מעשנים אינו כה גדול, אבל אם אתה מעשן ושתל אחד נכשל, ברור שזה עושה הבדל גדול. אמנם ניתן להכניס שתלים דנטליים לפה שלך גם אם אתה מעשן, אבל רופא השיניים שלך עשוי לומר לך שהסיכוי שהשתלים יעבדו במשך שנים ארוכות פוחת מאוד בגלל ההרגל שלך. רופא השיניים שלך עשוי לייעץ לך להפסיק לעשן לחלוטין או להפחית משמעותית את כמות העישון לפני תחילת ההשתלה.

הפסק לעשן לפחות שבוע לפני ושבועיים לאחר ניתוח ההשתלה שלך

כדי להפחית את הסיכון לזיהום. מעשנים שאינם רוצים להפסיק לעשן לאחר טיפול השתלת שיניים צריכים לנהוג בהיגיינת פה טובה כדי להפחית את הסיכון לכשל בשתל ובעיות אחרות בבריאות הפה. ראשית, לבריאותך הכללית והפה שלך, נסה להפסיק לעשן לפני ניתוח ההשתלה שלך.

הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון לכשל בשתל ולשפר את הבריאות הכללית

היא להפסיק לעשן. אז, מאמר זה לא עוסק בהפסקת עישון, אבל אתה צריך להבין את הסיכונים. עם זאת, מה שפחות ידוע הוא שעישון עלול לפגוע גם בבריאות הפה ואף להפריע להשתלה. עם זאת, אחד הגורמים המהווים עדיין בעיה של השתלות הוא עישון.
למידע נוסף בנושא של השתלת שיניים מחירון מומלץ להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

גם אם אתה מעשן

אתה יכול לקבל ניסיון מוצלח עם התקנת שתלים. אם מטופלים מפסיקים לעשן שלושה עד ארבעה שבועות לפני השתלת השתל ואינם מעשנים במהלך תקופת הריפוי, התוצאות עשויות להשתפר. עם זאת, לאור הסיכון המוגבר לסיבוכים, רופאי שיניים רבים ממליצים בחום למעשנים להפסיק לעשן לפני טיפול השתלה.

הפסקת עישון לא רק תגדיל את סיכויי ההשתלה שלך

היא גם תשפר את בריאותך הכללית ואת בריאות הפה. אם אתה חושב שאתה יכול להתמודד עם חלופה זו להפסקת עישון, אנא פנה לתמיכה מרופא ב- Lytle, Tate & Stamper. ד"ר גרג תיאודורו מסטודיו W Dental Smile ברדינג וודלי הוסיף: "אני מעודד מטופלי השתלות שיניים להפסיק לעשן לחלוטין. עם זאת, אם זה לא אפשרי, אני ממליץ למטופלים להפחית את העישון בחצי.

 

כדי להבטיח ריפוי מוקדם ואינטגרציה אוסאואינטגרציה, זה יהיה מועיל לא לעשן לפחות שלושה חודשים לאחר השתלת השתל. הזמן שלוקח לעשן לאחר ניתוח השתלה עשוי להשתנות, אך בדרך כלל מומלץ להמתין חודשיים עד שלושה חודשים כדי להגדיל את הסיכויים לאוסאואינטגרציה. למרבה הצער, אם אתה מעשן, תהליך זה מתעכב לעתים קרובות ואולי אפילו לא יצליח לחלוטין בגלל מערכת החיסון המוחלשת שלך. אבל תהליך חשוב זה יכול להיעצר אם מתרחש זיהום עמיד לריפוי – אחת הסיבות העיקריות לכך שמעשנים חווים פי שניים כשלים בשתלים מאשר לא מעשנים.

לא משנה באיזו אפשרות טיפול המטופל יבחר

אם הוא ימשיך לעשן במהלך או לאחר ההחלמה, הוא יכול לצפות לריפוי איטי יותר וסיכוי גדול יותר לכישלון. אלה שממשיכים לעשן במהלך ההחלמה נמצאים בסיכון גבוה יותר לזיהום. חיידק זה יכול להגיע בקלות לאתר ההשתלה ולגרום לזיהום.

עישון גם מגביל את צמיחת העצם

מה שמשפיע על האוסאואינטגרציה של השתל. והכי חשוב, עישון מפחית את קצב הגדילה של העצמות בכל הגוף, כולל אזור הפה/פנים. הסיבה לכך היא שעישון מגביר את קצב איבוד העצם סביב שתלים דנטליים. למרות שהמספר קטן יחסית מדי שנה, השפעה זו תלך ותחמיר עם הזמן.

מאמינים גם שהיסטוריה של עישון עשויה להיות קשורה לחוסר יכולתו של השתל להישאר צמוד היטב לעצם

גם אם הוא מוכנס. עם זאת, מאותן הסיבות לכך שלמעשנים יש סיכוי גבוה יותר להיכשל בהשתלות, הסבירות להשתלת עצם מוצלחת פוחתת גם היא. עישון מזיק לא רק לשתלים, אלא גם לגשרים קונבנציונליים.