טיפים לבחירת עציץ

התמיכה בחיות הבר חשובה, לכן הקפד לכלול צמחי מאביקים בתכנית גינת המכולות שלך. ישנם כל כך הרבה צמחים יפים בעציצים למיכל לשימוש בגינות שלנו, במרפסות, במרפסות ובחללים הפנימיים.

על מנת לגדל את גינת המכולות שלך

עליך לקחת בחשבון את הצמחים אותם יש לבחור לאדנית. בין אם אתם קונים לשתול אותו לתצוגה חיצונית או כצמח פנימי, עליכם להבין באיזה סוג עציץ אתם רוצים לשתול את הצמחים. עוד דבר פשוט של השכל הישר הוא לוודא כי לאדנית שלכם יש חורי ניקוז.

השיקול החשוב ביותר לצמחים שלך נוגע לגודל העציץ שלהם

אין כלל קשה ומהיר לחזות עד כמה גדול העציץ יזדקקו לצמחים שלכם, אך היזהרו מהשורשים כל עוד הם לא סוגרים את העציץ ותוכלו לראות יותר לכלוך מסביבם מהצמח. זה נותן לרוב הצמחים מרחב גידול של סנטימטר אחד לפחות סביב השורשים.

אם לצמח שלך יש חבילות שורשים קטנטנות

שקול לשמור אותו באותו סיר או להגדיל אותו לגודל עציץ שבו אתה רוצה להקיף את השורשים כמה סנטימטרים של אדמה. מניחים את הצמח בכלי חדש ושומרים את הגזע וכדור השורש במיקום הרצוי. אתה רוצה שמפלס האדמה יהיה זהה לזה שהיה כשהצמח שלך היה בעציץ, אז הוסף תמיד חופן אדמה קטן ועשה שקעים קטנים באמצע כל שורש.

אם הצמח שלך יושב גבוה מדי, הסר מעט כדי לתקן אותו. זה לא אומר שאתה צריך לשים את הצמח שלך בסיר גדול יותר. נטע צמח שגדל מהעציץ הנוכחי שלו, או שנה לעציץ שקוטרו 2-4 אינץ '.

כשאני מתואר

אינני מתכוון לצמח בפועל בסנטימטרים, אני מתאר את מה שאני מכנה את קוטר העציץ ממנו יוצא הצמח (בגלונים), שהוא התייחסות לצמח. נפח מיכל. לדוגמה, אם יש לי 10 צמחים, כל צמח גדל בעציץ בקוטר 10, "כך שהעציץ יהיה 2.5 x 3 ליטרים. אם המיכל גדול מדי, אדמת הצמחים מתייבשת ומשאירה את השורשים רטוב, ומגדיל את הסבירות שהם יירקבו.

שורשים – חנות פרחים בעפולה והזמנות באינטרנט

הזמנת פרחים באינטרנט

הזמנת עציצים באינטרנט

כאשר הצמח צמח מהעציץ הנוכחי שלו

שורשיו זקוקים ליותר מקום בסיר גדול יותר. אם הצמח מרוצה מגודל המיכל הנוכחי שלו, אתה יכול להסיר ולרענן את האדמה שנחלצה על ידי סחיטה מחדש. אם אתה מתעבת את עציצי הפלסטיק הפשוטים שצמחים מקבלים ממשתלות, זה בסדר.

בבחירת עציץ

חשוב לקחת בחשבון את גודל הצמח ואת צמח שאתה גדל. אם העציץ קטן מדי, הצמח הופך לשורש והקרקע לא יכולה לספוג מספיק לחות להשקייה. אם אינך יכול לקדוח או להכות חור באדנית ספציפית, תוכל לעבד את הצמח לחדר נפרד. סיר והניח אותו במיכל שאתה מעדיף.

אם צמח גדול מדי עבור העציץ שלו, הוא נוטה להתהפך. האדמה מתייבשת והופכת את הצמחים שלכם לרגישים להירקב שורשים. לסירים קטנים יותר יש אדמה שמתייבשת במהירות, ולעתים קרובות אתה מאותגר להשקות.

הפתרון הטוב ביותר

הוא לסיר את הצמח בסיר פלסטיק קל (בערך בסנטימטר אחד מכלי מתכת) ולהניח אותו בסיר מתכת. זה מאפשר לאוויר להסתובב דרך אמבט הצמחים ולייצב את הטמפרטורה של שורשי הצמח. השימוש בסיר לצמחים מבטיח שורש סחוט היטב שיירקב באדמה רטובה ולא ישב חם מדי בשמש.

אם לסיר שבחרת אין מספיק חורי ניקוז, הקפד לקדוח לפחות חור אחד בגודל טוב לכל ליטר אדמה. אם במקרה יש לך אדנית נחמדה ללא חור ניקוז, אתה עדיין יכול להשתמש בה.

ממש בקצה גינת מכולות נמצאת מבחר הצמחים. אינכם צריכים לדעת מראש אילו צמחים אתם רוצים לשתול בגינת המכולות שלכם, אך עליכם לשקול כמה החלטות חשובות בבחירת עציץ. בשל תכונותיהם האופטיות, צמחים ועציצים חייבים להתאים זה לזה.

בחירת העציץ המתאים לצמחים שלך אינה משימה קלה

אך תוכל ללמוד כמה כללים בסיסיים לגבי גודל, חומרים ודרישות ניקוז. הורים צמחיים מאושרים זקוקים ליותר מסתם הגודל והצורה הנכונים של תערובת הסירים הטובה ביותר לסיר שלהם. הקפד לבחור עציץ גדול מספיק כדי להשרש את חבילות השורש של הצמחים בזמן גדילתן.
למידע נוסף אודות טיפים לבחירת עציץ כדאי לגשת לאתר rootshopping.com

אם הצמחים הקיימים שלך זקוקים לעיבוד מחדש

או אם יש לך כמה תוספות חדשות לאוסף הצמחים הפנימי שלך שיכול להשתמש בחפירה מרווחת יותר, כך תוכל לבחור את הבית החדש הטוב ביותר עבורם. בחירת מיכל חדש מתחילה בקביעת גודל הסיר שאתה צריך. ניתן לגדל צמחים גדולים יותר בעציצים בקוטר גדול מ -10 סנטימטרים, אך להגדיל את גודל העציץ בקוטר של 2 עד 3 סנטימטרים.

בעת קביעת ובחירת הסיר הנכון לצמחים הפנימיים שלך

גודל המיכל החדש ביחס לישן הוא קריטי. לדוגמה צמח ZZ חדש לגמרי מוכן באדנית פלסטיק בגודל 4 אינץ 'המוכנה לעבור למיכל בקוטר 5 אינץ'. מיתוס נפוץ הוא שצמחים יכולים לגדול רק בעציצים גדולים כי הם דומים לזהב בקערת דגים.