מהו נכס דיגיטלי?

לתוכן בנכסים דיגיטליים כגון לוגו, תמונות, סרטונים ומסמכים אין ערך מהותי, אלא אם כן משתמשים בנתונים בינאריים כדי לאפשר ייצוג או טקסט חזותי (במקרה של מסמכים). מטא נתונים מתארים את תכולת הנכס באמצעות הצפנה, בעלות וזכות גישה.

מאז ימי מסמכי הנייר

ישנם סוגים רבים של נכסים דיגיטליים אותם יש לנהל, כאשר לכל סוג נכס יש מטרה ושימוש מסוימים. אין רשימה סופית של פורמטים של קבצים הנחשבים כנכסים דיגיטליים, אך כל הנכסים הדיגיטליים הם פורמטים של תוכן שניתן לאחסן ולהציע ערך לחברה, למשתמש או לצרכן. מטא נתונים מתחילים בשם הקובץ וכוללים מטא נתונים מוטבעים ומטא נתונים אחרים המשמשים מערכות ניהול נכסים דיגיטליות.

נכסים דיגיטליים כוללים את כל סוגי המסמכים הדיגיטליים

קובצי PDF, מצגות, גיליונות אלקטרוניים, קבצי שמע ועיצוב-כל מה שחברה מודרנית צריכה בארגז הכלים שלה כדי לתמוך ביוזמות שיווק, מכירות, משפטיות וטכנולוגיות. אלה אינם מוגבלים לסוגי קבצים; נכסים דיגיטליים יכולים לכלול מנות נתונים, נתוני משתמשים, חשבונות משתמשים, אסימוני קריפטוגרפיה, ועוד הרבה קבצים דיגיטליים רגישים ואיכותיים. סוגי הנכסים הדיגיטליים המשמשים ביישומי ניהול נכסים דיגיטליים נפוצים הם תצלומים, סרטונים, מסמכים, קבצי שמע, PowerPoint, Excel, עיצובי לוגו וקבצים אחרים המשמשים עסקים יומיומיים.

מדיה דיגיטלית כוללת תמונות

קטעי וידאו, אודיו וחפצים קשורים כגון חוברות ופרסומים מרוכבים. עם הגדרה כללית של נכסים דיגיטליים העומדים בבסיס הסוגים השונים, זהו תהליך קל לנהל נכסים דיגיטליים, לזהות מערכות יחסים ולספק תובנות לגבי חיסכון בעלויות וייצור הכנסות. למרות שניתן להשלים את הטפסים הפשוטים ביותר בתוך הבית, רוב החברות משתמשות במערכות ניהול נכסים דיגיטליות כדי להשתלט על הנכסים הדיגיטליים שלהן ולספק גישה מיידית למי שצריך אותן.

מטא נתונים הם מידע תיאורי חיוני ומילות מפתח הכלולות בקובץ דיגיטלי

מידע מובנה מוגדר כמפרט של צורת נתונים ומכונה מטא נתונים. המונח מטא נתונים משמש לעתים קרובות לנתונים דיגיטליים, אך ניתן ליישמו גם על נתונים פיזיים ונתונים דיגיטליים.

בעזרת מטא נתונים חזקים תוכל לבצע חיפוש מהיר וללא כאבים

כלומר נכסים עם שמות קבצים מפוקפקים כבר אינם מהווים בעיה. בעזרת התוכנה הנכונה, תוכל לחפש נכסים על בסיס סוג המטא נתונים. לדוגמה, תוכל להשתמש בפונקציית החיפוש BrandFoldera כדי לחפש נכס המבוסס על מטא נתונים קשורים (פרטים נוספים המתווספים לקובץ לאחר העלאתו למסד הנתונים).

ככל שהמטא נתונים מוקצים יותר לנכס

כך קל יותר לסווג ככל שכמות המידע גדלה. ככל שלנכס יש יותר מטא נתונים כך הוא הופך לנגיש יותר, קל יותר לניהול ופחות מורכב. ניתן לשתף מטא נתונים מובנים באמצעות Open Protocol (OAI) או PMH, המאפשר צבירה ועיבוד נוספים.

לתוכן בנכסים דיגיטליים כגון תמונות

סרטונים ומסמכים יש מטא נתונים כגון קטגוריות, מילות מפתח וסיווגים מה שמגדיל את הסבירות שהוא נמצא, מה שהופך אותו לערך יותר. עם זאת, אם אינך מספק לקבצים מידע מדויק, ייתכן שיהיה קשה לחפש בנכסים כדי לקבוע את התאמתם לצרכיך.

מטא נתונים הם מידע והקשר המאפשר לך למצוא, לחפש ולהשתמש בנכסים. למידע נוסף על האופן שבו מטא נתונים יכולים לעזור לך לארגן, למצוא ולהשתמש בנכסים שלך, קרא את הסדרה הדו-חלקית שלנו על המרכיבים הבסיסיים של המטא נתונים.

עם הצמיחה הנרחבת של יישומי תוכנה בשנות ה -2000

המגוון העצום של ממשקי משתמשים המכסים מגוון רחב של מכשירים והגידול המהיר של שטח הנכסים מבוססי הענן בשנות ה 2010 [2] [3] [4] , יקום הנכסים הדיגיטליים גדל באופן אקספוננציאלי. DAMS שיחררה צוותים לשמור על חומר מותג רלוונטי תוך אחסון כמויות גדולות של תוכן דיגיטלי. משאבי מדיה נרחבים כוללים תמונות, מוזיקה, סרטונים, אנימציות, פודקאסטים ותוכן מולטימדיה אחר.
למידע נוסף אודות מהו נכס דיגיטלי? מומלץ לגשת לאתר kratza.co.il

מערכת ייעודית לניהול נכסים דיגיטליים (DAM) מעניקה לצוות שלך לא רק את היכולת לשלוט בספריית הנכסים הדיגיטליים שלך

אלא גם הופכת את חיפוש נכסים, גישה והטמעה למשימה פשוטה. ניתן לשלב גם תוכנת DAM לתמיכה בתכונות אחרות כגון ניהול תוכן אינטרנט ופלטפורמות פרסום דיגיטאלי. ניהול נכסים דיגיטליים הוא חלק מרכזי בפעילויות השיווק והתוכנה המשתלבת עם טכנולוגיות אחרות כגון מערכות ניהול תוכן מבטיחה ש- DAM אינו אי אלא מקור אחד ללכידות בערימת השיווק שלך.

בפועל

DAMs התפתחו לתמיכה בניהול משאבי מדיה דיגיטלית. תוכנת DAM מתמחה בהתמקדות באפיק צר של ייצור מדיה וניהול מותגים. התפקיד העיקרי של מערכת ניהול נכסים דיגיטליים (DAM) הוא בניית נכסים וייעול משימות ניהול לצוותי שיווק ויצירה כדי לייעל את מאמצי השיווק ולחסוך זמן בעת פרסום התוכן הדיגיטלי שלך.

למרות שההבחנה בין מדיה עשירה לנכסים אלקטרוניים אחרים חשובה

יועצי ומוכרים של DAM מציינים לעתים קרובות כי כלי DAM מתאימים לניהול הנכסים האלקטרוניים שלך, אם כי הם אינם. תכנון הטקסונומיה של הנכסים שלך הוא קריטי מכיוון שהוא משפיע על מידת יעילות ה- DAM שלך למשתמשים. בעת ניהול נכסים, עליך לקחת בחשבון מספר ערוצים, פורמטים, סוגי קבצים ועוד.

בעוד שרוב האנשים פיתחו מערכת כלשהי לאחסון וניהול של נכסים דיגיטליים

מערכת הקבצים והתיקיות הבסיסית של פעם כבר לא מספיקה כדי לארגן את מספר הנכסים הדיגיטליים העצומים שרוב החברות מנהלות כיום. חלק מהנכסים הופכים להיות בעלי ערך מכיוון שלא ניתן לשחזר אותם. נכסים אלה, כגון תמונות, סרטונים ואירועים ייחודיים מסוגם, הם בעלי ערך רב יותר לחברות מאשר נכסים בודדים שלוקח להם זמן להתאושש בגלל הזמן והמאמץ הכרוכים ברבייה.