מה ההבדל בין אדריכל לארכיטקט

כמו כן, אדריכל הוא בסדר אם יש לך הבנה קצרה וברורה של התכנון, אבל צריך מישהו מנוסה שידריך אותך בתהליך. האדריכל ישקיע זמן רב בלימוד תהליך התכנון לפני הבנייה, בעוד שהטכנולוג האדריכלי ירכז את הכשרתו במדע ובפרקטיות של תהליך הבנייה, אם כי רבים יהיו בקיאים בתכנון.

אדריכל חייב להיות בעל 7 שנות לימוד לפחות (תואר ראשון באדריכלות, שנה תרגול לפחות, השכלה גבוהה או תואר שני, שנה תרגול לפחות לפני מעבר בחינות מקצועיות), וטכנולוג יעשה, במקרה הטוב, רק בעלי תואר, אבל זה לא בהכרח נקודת המקרה הגבוהה. יש אנשים שמתחילים את הקריירה שלהם בעיצוב אדריכלי ואז עוברים הכשרה להיות אדריכל מקצועי.

מי שכבר עוסק בתחום זה יכול להשתתף בתוכנית המעניקה להם את ההזדמנות להתמקד בחלוקות משנה אדריכליות ספציפיות

כגון תכנון עירוני או עיצוב בנייה ירוקה. אדריכלים רבים כמו האדריכלית אסתי איפרגן למשל מתמחים בתחום אחד, כגון עיצוב נוף, עיצוב פנים או סוגים ספציפיים של אדריכלות.

אדריכלים מתמקדים באסתטיקה

פונקציה ועיצוב חלל, בעוד מהנדסי בנייה משתמשים בעקרונות הנדסיים וטכניקות כדי ליצור את המערכות הנדרשות לבניין. אדריכלים משתמשים בשיטות עיצוב, מדע ובנייה כדי לפתח שרטוטים לבניינים. עבודתו של אדריכל מתחילה בפיתוח תכנית בנייה. מהנדסי בניין משתמשים בשרטוטים של האדריכל כדי לבנות את יסודות הבניין, תוך התמקדות בהיבטים הנדסיים כגון מערכות חשמל, אינסטלציה ותאורה.

אדריכל לעתים קרובות מתקשר עם לקוחות

כדי לתכנן וליצור שרטוטים, ואז מהנדס אדריכלות עוזר ליצור בניין מהשרטוטים האלה. עם זאת, אדריכלים ממעטים לבנות ולהתמקד בעיקר בעיצוב הבניין. תכנון אדריכלי משלב את כל ההיבטים של תכנון ובניית מבנים, לרבות שרטוטים מכניים, חשמליים, מבניים, חישובים ומושגים אחרים של דיוק מתמטי. בעצם, אדריכלות היא שילוב של אמנות ומדע בתכנון ובנייה של מבנים.

אדריכלים צריכים להיות בעלי הבנה מעמיקה של עקרון העבודה של הבניין וחוש אסתטי מפותח. הם גם צריכים כישורים בינאישיים מצוינים מכיוון שהם עובדים עם הצוות ועם בעלי עניין רבים אחרים לאורך תהליך העיצוב.

הם יכולים לעצב ברמות שונות

אבל הם לא יכולים להיות באותה רמה כמו האדריכל. כניסיון נרחב להבדיל, אדריכלים נוטים להקדיש יותר תשומת לב לעיצוב ויש להם הרבה עניין, ניסיון והכשרה באסתטיקה ובאיכות המרחבית של הפרויקט. למרות שאדריכלים ומהנדסים מבצעים פונקציות מקבילות רבות, ישנם הבדלים רבים בין שני הדיסציפלינות. אבל כל זה לא אומר ש"אדריכלים" נחותים מ"אדריכלים", אלא שמעצבים לא צריכים להיות בעלי כישורים והשכלה מסוימים כדי לקבל את התואר "אדריכל". "".

בהתאם לצרכי הלקוח ולדרישות תחום השיפוט

מגוון השירותים של משרד אדריכלות בשלבי הבנייה יכול להיות רחב (הכנת תיעוד מפורט וניתוח בנייה) או פחות מורכב (לדוגמה, לאפשר הקבלן לביצוע פונקציות תכנון ובנייה). הלקוח או האדריכל שוכרים מהנדסים אזרחיים, מהנדסי מכונות, מהנדסי חשמל ואנשי מקצוע נוספים על מנת להבטיח את תיאום הפרויקט. האדריכל נוהג לבחון את שרטוטי העבודה של הקבלן ומצגות נוספות, להכין ולפרסם הנחיות באתר, ולמסור אישורים לתשלום לקבלן (ראה גם הרכבת הצעת עיצוב), שגם היא מבוססת על העבודה שנעשתה עד היום. כמו בכל חומר וסחורה אחרת שנרכשה או מושכרת. חברות מעסיקות לעתים קרובות את שניהם; לאחר שהאדריכל סיים את משימת התכנון והתכנון, הוא יעביר את העבודה למהנדס האדריכלות להשלמת שרטוטי הבנייה והמפרט לבונים.

לעומת זאת

המונח "מקצוען עיצוב אדריכלי" (או "מעצב מקצועי") הוא מונח רחב יותר הכולל בעלי מקצוע הבוחרים באופן עצמאי בעיסוקים חלופיים, כמו מהנדסים או כאלה המסייעים בעיסוק בבנייה. בפיקוח האדריכל. כאדריכל פנים. חלק מפרויקטי בנייה אינם דורשים אדריכל מורשה, כל עוד האדריכל אינו מתיימר להיות אדריכל, מדובר במונח מוגן. לדוגמה, ייתכן שתצטרך להשקיע 300 שעות בעיבוד מסמכי בנייה בחברת בנייה בפיקוח אדריכל מורשה. מהנדסי אדריכלות מתמקדים בכל התחומים הללו לבניית מבנים העומדים ב-100% מהפרמטרים, כמו תקינות המבנה של הבניין, תכנון וניתוח מערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר, יעילות ותכנון הצנרת, כיבוי אש וכיבוי אש. מערכות חשמל אחרות, ועיצוב אקוסטי, בעיות תאורה וחיסכון באנרגיה.

אדריכלות מתמקדת בתכנון מרחבי של מבנים והאם

הוא עונה על צרכי המשתמשים. מהנדסי אדריכלות מבטיחים שהמבנה יהיה עמיד ופונקציונלי עבור האנשים המאכלסים את הבניין. שתיים מהאחריות העיקריות של אדריכל הן תכנון מבנים וניהול שוטף של פרויקטי בנייה מפורטים. מהנדסי אדריכלות מונחים על ידי עקרונות הנדסיים בבנייה, תכנון ותכנון של מבנים ומבנים אחרים.

אדריכלים הם אנשי מקצוע מנוסים המתכננים מבני מגורים

מסחר או ציבור. הם יוצרים סקיצות, תוכניות ושרטוטים טכניים עבור לקוחות ואנשי מקצוע אחרים כגון מהנדסים ומעצבי תאורה. הם עובדים עם אדריכלים כדי להבטיח עמידה בפרויקטים בעת הערכה ותכנון של מערכות בבניין כגון חימום, מיזוג אוויר ואקוסטיקה.

שני המגמות הללו כוללות בניית מבנים באמצעות עיצוב אדריכלי

ושניהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחות כדי להשלים משימות שהוקצו. אדריכלים ומהנדסים חייבים לעבוד יחד כדי לתכנן ולבנות מבנים. אדריכלים יכולים לספק לכם שירותים מקיפים, החל מתכנון קונספטואלי ועד לשרטוטי בנייה מפורטים ומפרטים, אך הם יכולים גם לנהל את החוזה שלכם עם היזם לאורך שלב הבנייה.

זהו הארגון המקצועי הגדול ביותר של אדריכלים

אנו מכסים מגוון של אנשי מקצוע בתחום האדריכלות, לרבות אדריכלים, מעצבי פנים, מתכננים ועוד. כדי שתדעו מי הכי מתאים לשיפוץ שלכם. הם יכולים לעזור לך למצוא את הפתרון הטוב ביותר לבעיה שלך; לייעץ על מה להוציא את התקציב והיכן לחסוך; הם מדריכים אותך במבוך של תכנון, חוקי בנייה, הסכמה חופשית של בעל הבית ובעיות בקירות המפלגה. הם יכולים אפילו לעזור לך למנות בנאי, לקבל הצעת מחיר ולבדוק את עבודתם.

אולם כיום רק בעלי מקצוע רשומים

מבוטחים ובעלי רישיון תקין יכולים לקרוא לעצמם אדריכלים. באונטריו, אדריכלים מוסמכים על ידי מועצת הסמכת הבנייה הקנדית. מעצבי דיור ואדריכלות זקוקים ל-BCIN כדי לאשר שעברו את הבחינה בתחום העיסוק שלהם. אלא אם כן יש להם ביטוח אחריות מקצועית הולם, אין להשתמש בשרטוטים ובמפרט שלהם לבנייה. ההבדל הגדול ביותר בין אדריכלים למעצבים הוא עדיין שהם לא יכולים לספק למחלקת הבנייה מסמכים מוחתמים, שלעיתים נדרשים בתחומי שיפוט שונים כדי לקבל היתרי בנייה לפרויקטים של בנייה. במדינות רבות נאסר על כל אדריכל ללא רישיון לתכנן מבנים מסחריים או בניינים בני יותר משלוש קומות.