פיח הוא תוצאה של בעירה לא מלאה. הצטברות פיח במנוע עלולה להוביל לאובדן כוח ויעילות דלק. לכן, חשוב לדעת מה גורם להצטברות פיח במנוע.
הגורמים הרבים להצטברות פיח במנוע
להלן כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:
- – דלק באיכות ירודה
- – בעירה לא מלאה
- – יחס אוויר/דלק שגוי
- – התחממות יתר
הצטברות פיח במנוע היא בעיה נפוצה במנועים המצריך מנקה פיח לרכב. חשוב להבין מה גורם להצטברות פיח, וכיצד היא משפיעה על המנוע.
תהליך הבעירה של הדלק מייצר תרכובות כימיות רבות, שניתן לחמצן ליצירת פיח. פיח מורכב מפחמימנים לא שרופים וחלקיקי פחמן. גודלם של החלקיקים משתנה מגושים גדולים למולקולות קטנות התלויות באוויר. פיח יכול להכיל גם מתכות, תרכובות גופרית וחנקן מתהליך הבעירה, המופקדות על משטחים כסרט כהה.
ישנן סיבות רבות להצטברות פיח במנוע
-איכות דלק: דלק באיכות ירודה יפיק יותר פיח מדלק באיכות טובה מכיוון שהוא מכיל יותר זיהומים
מהו פיח וממה הוא עשוי?
פיח הוא חומר שחור ואבקתי שנוצר מבעירה לא מלאה של חומר אורגני. הוא מצטבר במנוע ועלול לגרום לנזק חמור למנוע.
פיח הוא תוצר לוואי של בעירה לא מלאה. זהו חומר שחור, דביק ושמן שניתן למצוא במנוע. פיח מורכב מטיפות דלק ו/או שמן שלא נשרפו, חלקיקי פחמן וזיהומים אחרים המופקדים על דפנות תא הבעירה או בסעפת הפליטה.
מהם הסיכונים של מנוע מלוכלך או סתום?
ניתן לסכם את הסיכונים של מנוע מלוכלך או סתום באופן הבא:
– חוסר יעילות: המנוע לא יפעל באותה יעילות ויפיק יותר פליטות.
– ביצועים מופחתים: המכונית לא תאיץ באותה מהירות, והמנוע עלול להתחמם יתר על המידה.
– צריכת דלק מוגברת: המנוע ישרוף יותר דלק כדי לפצות על חוסר זרימת האוויר.
– בלאי מוגבר בחלקי המנוע: סרט השמן המגן על חלקי המתכת מחיכוך מופחת, כך שהם נשחקים מהר יותר.
– צריכת דלק גרועה: יותר דלק משמש כדי לפצות על זרימת אוויר מופחתת, ולכן בעירה פחות יעילה מתרחשת בצילינדרים.
מנועים מלוכלכים גרועים כי הם צורכים יותר דלק ופולטים יותר זיהום. יש להם גם אורך חיים קצר יותר ממנועים נקיים.
מנוע סתום הוא רע מכיוון שהוא עלול לגרום למנוע להתחמם יתר על המידה ולבסוף להיכשל.
איך למנוע מהפיח להתרחש במנוע שלי – הדרך הנכונה!
הדרך הנכונה למנוע פיח להתרחש במנוע שלך היא תערובת דלק-אוויר טובה ולשמור על המנוע פועל בטמפרטורה הנכונה. ישנו שירות חדש של ניקוי פיח מהמנוע עד הבית של חברת engine-clean
פיח מצטבר במנוע כאשר אין כמות מספקת של אוויר בתא הבעירה. זה גורם לירידה בחמצן זמין, מה שמוביל לבעירה לא מלאה של דלק. תוצר הלוואי של תהליך זה הוא פיח.
הסיבה השכיחה ביותר לחוסר אוויר היא יותר מדי מצערת, מה שמוביל לתערובת רזה. הסיבה הנוספת לאוויר לא מספק היא העדר תזמון הצתה, שיכול להיגרם על ידי מצתים פגומים או מזרקים מלוכלכים. אלו רק חלק מהסיבות הרבות לכך שמנוע יצבור פיח לאורך זמן ויזדקק לניקוי מעת לעת.